Veni, (ne)vidi, vici alebo Prišli, (ne)videli a zvíťazili!

Zľahka upravený Caesarov výrok sme si požičali na tohtoročnú kampaň verejnej zbierky Biela pastelka. Odkazuje na víťazstvá, ktoré musí dennodenne absolvovať každý nevidiaci či slabozraký človek. Spoločne s Promiseo tímom veľmi dúfame, že bude platiť aj pri spočítavaní výnosu. 

 

Takmer na deň presne od poslednej výroby (7. mája) sme sa stretli v priestoroch Ateliéru ELoo a pustili sa do prípravy hlavného reklamného spotu Biela pastelka 2025, nakrúcania podporných videí na sociálne siete i fotenia oficiálnych snímok 24. ročníka zbierky.

„Bielu pastelku mám veľmi rada a vždy vás svojou prácou rada podporím. Stretnutie s ambasádormi, ale najmä so zrakáčmi, ktorí sú každý rok iní, je pre mňa veľmi príjemné a obohacujúce,“ hovorí naša dvorná fotografka Eva Amzler, ktorá už niekoľko rokov nechýba ani na nakrúcaní spotov, ani na bratislavských eventoch.

Ako sme vám už naznačili, tohtoročná kampaň bude symbolicky upriamovať pozornosť na malé-veľké víťazstvá každodennosti so zrakovým postihnutím. Zvládnuť nákup, obísť nastraženú kolobežku, neobliať sa horúcou vodou pri zalievaní rannej kávy je niekedy veľká výzva. Ale ten pocit víťazstva, ak to človek zvládne, iste stojí za to! Možno i vám teraz napadlo milión drobností, ktoré bolo spočiatku náročné zdolať, ale keď ste sa naučili, ako na to, prišlo zaslúžené: „Dal som to!“

Tvárou hlavného spotu sa stal takmer nevidiaci Lukáš Both. Ak vám je jeho meno povedomé, nie je to náhoda. Poznáte ho z webových stránok i tlačenej verzie OKAmih-u. Predstavili sme ho ako tvorcu obrovských stavieb z LEGO kociek, fanúšika a zberateľa Rubikových kociek či hlavolamov. Ak by ste ho chceli spoznať viac, pokojne si pozrite archív našich podcastov OKAmih s Úniou v epizóde s názvom BlindBuilder – príbeh (takmer) nevidiaceho YouTubera.

Aj tohto roku sme vyrábali sprievodné videá, ktoré budú uverejňované na sociálnych sieťach. Otvárali sme témy bariér, prekonávania vlastných limitov, ale aj zvládnutia bežných činností, ktoré však bez zraku nie sú vždy najjednoduchšie. Veríme, že bežná verejnosť, naši darcovia, nevidiacich a slabozrakých opäť spoznajú trošku inak, pomôžeme zbúrať niektoré mýty a zbližovať nás navzájom.

Sme radi, že čas prípravy reklamnej kampane nenazvali márnym ani naši účinkujúci: „Účasť na výrobe spotu pre Bielu pastelku bola pre mňa príjemnou a obohacujúcou skúsenosťou. Mohol som nazrieť do zákulisia prípravy najväčšej zrakáčskej zbierky na Slovensku, dokonca sa stať jedným z jej aktérov. Nedá mi nespomenúť aj príležitosť stretnúť trojicu ambasádorov, ktorých ľudskosť nie je iba gestom, ale ich prirodzenosťou,“ povedal Peter Kozák, ktorého budete môcť vidieť v rámci našich krátkych videí.

„Páčilo sa mi všetko. Ambasádori boli super, páčila sa mi ich bezprostrednosť a prívetivosť. Rovnako aj ostatní zrakáči. Veľmi príjemne ma prekvapilo, že pre nás bola pripravená maskérka. Všetko bolo veľmi milé,“ doplnila Alžbeta Vršková. Aj ona, hoci s tým spočiatku nepočítala, čo-to do kamery o svojich každodenných víťazstvách a výzvach prezradila.

My z „výrobného“ tímu sa tešíme, že sa opäť podarilo vytvoriť atmosféru, ktorá vo všetkých zanechala príjemný pocit. Výsledok si už čoskoro budete môcť pozrieť na sociálnych sieťach, webovej stránke Bielej pastelky či YouTube kanáli ÚNSS.

 

Začiatok alternatívneho popisu. Na fotografii sú dve ženy. Jedna z nich, známa moderátorka Adela Vinczeová, čupí, pri nej stojí staršia nevidiaca žena s vodiacim psom, čiernym labradorom. V pozadí je viacero ľudí v pohybe. Koniec alternatívneho popisu.
Chvíle medzi dvoma klapkami

 

Ohliadnutie sa za premiérou Knihy džunglí

Súčasťou Bielej pastelky sa stali aj Rozprávky pre malé Pastelky. Audiopríbehy, ktoré sme spustili pred dvomi rokmi, už majú vyše 2 milióny vzhliadnutí. Producent projektu, spoločnosť CODES Brand House, sa rozhodla posunúť projekt na iný level a známy príbeh Rudyarda Kiplinga, Knihu džunglí, pripraviť do kín. V panoramatickom kine v Partizánskom bola špeciálna úprava klasického príbehu v 3D zvuku naozaj plastická. Tešíme sa, že si mnohí z návštevníkov užili premietanie i príjemné chvíle spojené s premiérou.

„Dnes sme boli s nevidiacou dcérkou v kine a chceme sa veľmi pekne poďakovať za tento projekt. Julka po premietaní povedala, že ona bola v džungli a zvieratá prišli úplne blízko k nej. Keď som sa jej opýtala, či to bolo iné, ako keď počúva rozprávku z telefónu, povedala, že áno, pretože cez sklo telefónu sa k nej zvieratá nemôžu dostať. Ďakujeme!“ Stálo v jednom z pochvalných komentárov na Facebooku.

Ak ste nestihli ani jedno z májových premietaní a radi by ste sa na vlastné uši presvedčili, či sa kino premení na džungľu, máme dobrú správu. Producenti rokujú o premietacom dni v Bratislave a Košiciach.

 

Eliška Fričovská

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *