Tvorba spotov, fotografií, komunikácia s partnermi, pátranie po cenách motivačných súťaží, objednávanie pasteliek, tričiek, plagátov. Tým aktuálne žije prípravný tím našej verejnej zbierky.
Novinkou uplynulých týždňov je príprava kampaňového videa a promo fotenie našich tvárí. K Robovi Rothovi a Adele Vinczeovej sa tento rok pridala nová osobnosť. Niekoľkonásobný držiteľ ocenenia Social Awards Slovakia, človek s množstvom fanúšikov na sociálnych sieťach, známy ako uštipačná Nora či Maja, postrach Markízy. V našej kampani však bude vystupovať sám za seba.
„Prezradím, že tou osobnosťou je Fero Joke. Nikoho nenahrádza, primárne posilní najmä on-line priestor a komunikáciu na sociálnych sieťach. Objaví sa ale aj v televíznom spote. Bude vyzývať ľudí, aby poslali SMS, takisto bude súčasťou noviniek, ktoré počas kampane chystáme,“ hovorí Andrea Michajlová, kreatívna riaditeľka agentúry Promiseo.
Reklamný spot a tohtoročná kampaň
Ich hlavnou myšlienkou je hravosť. Na začiatku sa objaví motív veselých, hrajúcich sa detí a po nich sa ukážu naše tváre s posolstvom zbierky.
„Každý rok sa snažíme prísť s myšlienkou, ktorá by bola pre našu cieľovú skupinu zaujímavá. Dôležité sú emócie, aby sme diváka vtiahli do deja a zároveň dodržali napojenie na značku. Tento rok sme spot koncipovali trošku inak. Hľadali sme situácie, v ktorých sme sa aspoň na chvíľu ocitli v koži nevidiacich. Myslím si, že sa nám to krásne podarilo zobraziť vo videu s hrajúcimi sa deťmi a už teraz sa tešíme na nasadenie do televízie aj na sociálne siete,“ pokračuje Andrea Michajlová.
Nezabúdame ani na členov základných organizácií
„Viem, že motivačné súťaže pre študentov, ale aj pre členov ZO sú veľmi obľúbené. Myšlienka symbolického poďakovania sa za účasť pri realizácii zbierky, v prípade detí i posilnenie prirodzenej túžby súťažiť, sa mi zapáčila a verím, že sa nám aj tohto roku podarí získať zaujímavé ceny. O tom, čo by sa páčilo členom ZO som sa dokonca s niektorými z nich aj zhovárala,“ prezrádza manažérka pre fundraising ÚNSS Michaela Holíková.
Rokovania o odmenách pre členov ZO ešte prebiehajú, ale pre študentov sú už dohodnuté. Dostali sme veľkorysý balík kníh pre žiakov a študentov z vydavateľstva IKAR.
„Ako ďalšieho partnera sa nám podarilo získať spoločnosť TULI VAKY. Radi by sme spomínané ceny spojili a ponúkli tak deťom možnosť vytvoriť si v školskej knižnici, či priamo v triede relaxačný kútik. Tri tímy získajú TULI VAK a k nemu niekoľko kníh. Istá počítačová firma nám venovala zopár praktických drobností ako USB kľúče, desiatové boxy, šatky na behanie a pod., takže ešte aj nimi obohatíme balíčky. Verím, že študenti budú spokojní,“ dodáva s úsmevom Michaela Holíková.
A aby ste si nemysleli, že motivačné súťaže sú len na papieri,, prinášame vám skúsenosť Jána Cesneka, predsedu KR a ZO č. 4 Bratislava. Ako člen vyžrebovaného tímu získal hlavnú cenu, a to pobyt vo štvorhviezdičkovom Hoteli pod Lipou Resort.
„V mene všetkých šiestich účastníkov tohto pobytu sa chceme poďakovať za vynikajúci, profesionálny, veľmi ústretový prístup personálu i kvalitné služby, ktoré nám boli poskytnuté. Bolo pre nás príjemným prekvapením, že sme sa dostali „na skok od Modry“ do takmer rozprávkového prostredia, kde si z pestrej ponuky hotela i jeho areálu každý môže niečo vybrať. Ďakujeme za vynikajúce služby, ako i za pozornosť vedenia hotela, ktoré nám, ľuďom so zrakovým postihnutím, tento pobyt „šitý na mieru“ umožnilo.“
Svoje rozhodnutie odmeniť práve našich členov neľutuje ani vedenie hotela: „Myslím si, že zbierkovať v takom náročnom období, aké máme za sebou, navyše so zrakovým postihnutím, chce veľa odvahy, vnútornej sily i zanietenia. Povedali sme si, že odmeniť ľudí, ktorí to majú v živote náročnejšie, a dopriať im trošku relaxu a potešenia, je to najmenej. Pokiaľ sa u nás cítili príjemne, náš cieľ sa naplnil,“ konštatovala riaditeľka Hotela pod Lipou Resort**** Petra Ďurčeková.
Tohtoročným zbierkovým predmetom bude drevená pastelka
„Podarilo sa nám objednať 150 000 kusov pasteliek, verím, že to postačí. Kde sme ale opäť ubrali, sú tričká – aj v tomto roku sme museli počítať s jedným tričkom na tímovú dvojicu. Viem, že to nie každého poteší, ale musíme myslieť ekonomicky a počítať s rôznymi alternatívami, aj s tými horšími. Žiaľ, pandémia nie je stopercentne zažehnaná,“ hovorí Tatiana Winterová.
Snažíme sa myslieť optimisticky, ale nad koronou sme ešte nevyhrali, preto sa rozhodlo, že krajské strediská získajú voľnejšiu ruku aj v otázke eventov.
„Nasledujúce týždne ukážu, ako sa vedúci a pracovníci jednotlivých KS vzájomne dohodnú, no možnosť nezrealizovať event a venovať energiu zbierkovaniu je plne legitímna,” konštatuje riaditeľka ÚNSS.
Nový partner zbierky
Je ním spoločnosť BEPON, ktorá sa nám rozhodla pomôcť umiestnením pokladničiek vo svojich prevádzkach počas celého septembra. O podpore Bielej pastelky budú informovať aj prostredníctvom interných e-mailov, ktorými by mali osloviť takmer 150 000 klientov. Zároveň budú kampaň zdieľať na svojich sociálnych sieťach a pokiaľ všetko pôjde podľa našich vzájomných predstáv, črtá sa i špeciálna edícia „pastelkových“ ponožiek.
Kontaktujte nás
V prípade, že máte akékoľvek otázky, obráťte sa na hlavnú koordinátorku VZ Biela pastelka e-mailom na fricovska@unss.sk.
Eliška Fričovská