Rok nového vedenia Tyflocompu

Rozprávame sa s novým riaditeľom spoločnosti Tyflocomp, s. r. o., Martinom Červenkom, ktorý sa svojej funkcie ujal zhruba pred rokom. Čím počas tohto obdobia so spoločnosťou prešiel? Čo je v Tyflocompe nové? A ako vyzerajú plány na najbližšie mesiace? 

 

Prečo ste sa rozhodli uchádzať o post riaditeľa firmy, ktorá sa zaoberá takým špecifickým sortimentom, ako sú pomôcky pre ľudí so zrakovým postihnutím?

„Ak mám byť úprimný, po rokoch strávených vo finančnom sektore som hľadal niečo nové a spoločnosť Tyflocomp hľadala nového riaditeľa. Dopyt sa teda stretol s ponukou J a ja som sa ocitol v Tyflocompe.“

Keď porovnáte svoje predchádzajúce pracovné zaradenie s aktuálnym pôsobením, je pre vás práca v Tyflocompe veľmi rozdielna skúsenosť?

„Ani nie. Vždy som sa stretával s klientmi a tí majú všade svoje požiadavky a potreby. V každej obchodnej spoločnosti je cieľom obslúžiť čo najviac klientov a dosiahnuť zisk. V Tyflocompe sme na tom rovnako, možno iba s tým malým rozdielom, že budeme vďační a veľmi radi, ak v rámci účtovného roka dosiahneme vyrovnané hospodárenie. Zisk v tomto prípade nie je úplne na prvom mieste. To obsadila túžba priniesť pomôcky čo najväčšiemu počtu ľudí, ktorí ich potrebujú.“

Čo bolo na začiatku pri preberaní firmy a rozbiehaní sa v novom prostredí najťažšie? Spravili by ste teraz niečo inak?

„Najťažšie bolo asi to, že firmu som v podstate nemal od koho preberať, mal som o nej málo informácií. No myslím si, že sme sa s tým pomerne rýchlo vysporiadali, bývalých zamestnancov sme nahradili novými a mohli sme začať naplno pracovať. A či by som urobil niečo inak ako v minulom roku? Myslím, že nie.“

V čom môžeme po roku pôsobenia v spoločnosti vidieť váš rukopis? Čo ste zaviedli ako novinky a čo, naopak, zanechali z minulosti?

„Určite sme znormalizovali vzťahy s naším zriaďovateľom, ktorým je Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska, začali sme oveľa intenzívnejšie komunikovať s jej krajskými strediskami. Za mňa najpodstatnejšia zmena nastala v komunikácii smerom k ÚNSS a, samozrejme, s klientmi. Z noviniek spomeniem predovšetkým zvýšenie marketingových aktivít na podporu povedomia o pomôckach, ktoré máme v ponuke. Každý mesiac posielame e-mailom novinky, ktoré sme priniesli, každé dva mesiace pripravujeme newsletter, raz za pol roka vydávame katalóg, v ktorom predstavujeme náš sortiment. Zúčastnili sme sa mnohých prezentácií pre členov (aj nečlenov J) ÚNSS, ktoré zorganizovali krajské strediská, o tom, čo u nás ľudia môžu nájsť, sme hovorili nielen v Levoči, ale aj v mnohých iných mestách. Klientom sa snažíme priniesť pomôcky od valčeka na cesto až po čítacie zariadenie Envision glasses, ktoré využíva umelú inteligenciu na prevod vizuálnych informácií z prostredia do hlasovej podoby. Slovom, pomôcky všedné, každodenné, ale aj také, ktoré spríjemnia voľný čas, ako napr. Rubikova kocka, spoločenské hry, lopty, karty, šach, človeče a mnohé iné. Pravdaže, reliéfne a kontrastne označené. Z minulosti sme ponechali spoluprácu s osvedčenými dodávateľmi, ako sú Vispero, KOBA Vision, Zoomax, Matapo a ďalší.“

V čom ste sa vy osobne spomedzi všetkých povinností riaditeľa malej firmy najviac našli?

„Človek má voľnejšie ruky než v korporátnej spoločnosti, takže si užívam trochu viac pracovnej voľnosti. Chcem tým povedať, že tu nie je všetko na 100 percent nalinkované podľa štandardov.“

Ktorá pomôcka z aktuálneho sortimentu Tyflocompu vás za ostatný rok najviac “dostala“ a prečo?

„Každá pomôcka je mi blízka, pretože pomáha ľuďom, ktorí to potrebujú. Ale priznám sa, že ja osobne mám asi predsa len o čosi radšej tie, ktoré nazývam „off-linové“, teda tie, ktoré nie sú pripojené ani na internet, ani na elektrinu. Jedným dychom ale dodávam, že tie „on-linové“ prinášajú klientom nepochybne väčšie možnosti.“

Čo sa týka sortimentu, máte snahu neustále ho rozširovať. Spomeňte, prosím, aspoň to najzaujímavejšie, čo do poličiek obchodu pribudlo.

„Pribudlo toho pomerne dosť. Je to napr. nový model mobilného telefónu BlindShell Classic 3, teplomer, glukomer s českým hlasovým výstupom, SOS náramok, ale aj spoločenská hra Labyront, rôzne hlavolamy, ozvučené lopty. Ale ešte dlho by som mohol pokračovať ďalej…“

Ako po roku hodnotíte spoluprácu s ÚNSS a s jej krajskými strediskami?

„Vynikajúco! Verím, že aj v budúcnosti bude spolupráca minimálne na takej úrovni, ako je dnes. Cítim, že každý pracovník ÚNSS je tak trochu Tyflocompák a každý pracovník Tyflocompu je tak trochu úniák.“

Môžete nám, prosím, prezradiť niečo z aktuálneho diania? Aké rokovania prebiehajú, o čo sa Tyflocomp aktuálne usiluje? Skrátka, na čo nové sa zákazníci môžu v blízkej dobe tešiť?

„Aktuálne sa chystáme na výstavu do Frankfurtu nad Mohanom, ktorá sa bude konať od 21. do 23. mája. Radi by sme sa tam inšpirovali novinkami, ktoré budeme môcť priniesť našim klientom. Nové pomôcky by mali byť opäť v škále od veľmi jednoduchých, praktických pomôcok do domácnosti až po najmodernejšiu technológiu s využitím umelej inteligencie.“

Kde sa s vašimi pomôckami môžeme najbližšie stretnúť?

„Vo štvrtok 29. mája máme v pláne zúčastniť sa výstavy kompenzačných pomôcok vo Zvolene, vo štvrtok 12. júna sa chystáme na akciu v Leviciach, na ktorej spolupracujeme s ÚPSVaR-om. Na stretnutie srdečne pozývame aj čitateľov Dúhy! Tešíme sa na vás!“

 

Stanislav Sokol

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *