Napriek tomu, že pre mnohých je hlavný zbierkový deň Bielej pastelky ďaleko, PR oddelenie už mesiace predtým usilovne pracuje, aby naň bolo všetko potrebné pripravené. Pre kolegov na krajských strediskách, členov základných organizácií i pre dobrovoľníkov na základných či stredných školách.
V priebehu mája sme vyrábali televízny spot, videá na sociálne siete a promo fotografie. Tvorilo sa nielen v reklamnom štúdiu, ale aj na plavárni či v divadle, v Bratislave i v Košiciach, kde v júni padla aj posledná klapka. K našim trom ambasádorom sa pridalo osem mladých ľudí so zrakovým postihnutím. Niektorých uvidíte v hlavnom reklamnom spote, iných vo videách na sociálnych sieťach. Išlo o „filmovačku“ so všetkým, čo k nej patrí, teda aj časové prestoje. Tie sa budeme snažiť do budúcnosti eliminovať. Veríme však, že misky váh prevážili zábava, vybočenie z bežného stereotypu i kus dobrovoľníckej pomoci. A čo na to naši nováčikovia?
„Za mňa bola výroba spotu super zážitkom. Veľmi som si to užil a budem sa tešiť na akúkoľvek ďalšiu spoluprácu s úniou,“ skonštatoval Lukáš Both.
„Chcela som na vlastnej koži zistiť, ako sa pripravuje pastelková kampaň, čo funguje a čo možno až tak nie. Prestoje boli horšie, zmamažovala by som to inak, ale na druhej strane to bol zážitok. Najmä stretnutie s Ferom Jokeom, ktorý bol veľmi milý a porozprával sa s nami,“ povedala Silvia Hanová.
Motivačné súťaže pokračujú
Aj tohto roku budeme mať pre nadšených dobrovoľníkov pripravené motivačné súťaže. „Podarilo sa nám získať zaujímavého sponzora, ktorý zabezpečí darčeky pre šikovných žiakov a študentov. Okrem spoločnosti Eldamar, ktorá nám opäť venuje nejakú technickú vychytávku, sme sa dohodli s vedením Hotela Hilton. Pani riaditeľke sa myšlienka Bielej pastelky natoľko zapáčila, že nám zdarma zabezpečila vynikajúce občerstvenie na výrobu spotu. Zároveň sa rozhodla odmeniť šikovných dobrovoľníkov. Pre žiakov a študentov budeme mať poukážky do nákupného centra a pre našich členov pobytový voucher. Teším sa, že si užijú nielen Bratislavu, ale aj ubytovanie v exkluzívnom hoteli,“ reagovala manažérka pre fundraising Michaela Holíková.
Chceme sa posúvať vpred
Každý rok si dávame méty, ktoré by sme chceli dosiahnuť. Najskôr to bol výnos blížiaci sa k dvesto tisícovke, neskôr snaha prekročiť sumu 250 000, tohto roku by sme chceli presiahnuť čiastku 300 000 eur. To však bude možné iba vtedy, ak budeme všetci ťahať za jeden povraz. Ak sa každý zapojí – do miery, ktorá je preňho komfortná, a zvládne to. Vieme, že mnohí z vás majú množstvo pridružených zdravotných či osobných ťažkostí a napriek tomu „pastelkujete“. Ďakujeme vám, vážime si, že to nevzdávate. Úspešní môžeme byť len spoločnými silami! Pastelka predsa musí pomáhať, prinášať veľa dobrého a radosti v aktivitách, službách aj obhajobe práv. Dajme jej príležitosť, nech pomáha vo veľkom!
Pastelkové úspechy
Naša verejná zbierka je už šiesty rok spojená s agentúrou Promiseo, ktorej úsilie a tvorivosť ocenili aj odborníci. Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) v spolupráci so združením TheMarketers.biz každoročne hľadá tie najlepšie projekty v oblasti digitálnej komunikácie v súťaži Digital PIE. Kampaň Len si to predstav… ocenili v kategórii Nonprofit projektov druhým miestom. Striebornú priečku získala pastelková kampaň v podobnej kategórii aj v súťaži PROKOP, zameranej na najlepšie PR projekty na Slovensku.
„Biela pastelka je naša srdcovka. Každý rok sa nesmierne tešíme z vytvorenej kreatívy a z toho, ako ňou môžeme pomôcť nevidiacim a slabozrakým. Do aktuálneho ročníka súťaže bolo prihlásených množstvo prác, čiže presadiť sa medzi konkurenciou bolo náročné. Avšak už to, že nás nominovali, bol úspech. Vyhlásenie 2. miesta nás potešilo o to viac, že sme zároveň obhájili minuloročný úspech,“ povedala Mária Duffeková z kreatívneho tímu Promiseo.
Ocenenia zaväzujú i správne motivujú: „Pre Bielu pastelku sme už získali šesť ocenení. Je to pre nás neuveriteľne motivujúce, pretože vidíme, že naša práca má zmysel. Ale je to aj záväzok – voči Bielej pastelke, agentúre Promiseo, aj nám samým – aby sme sa neustále kreatívne posúvali vyššie,” doplnil ďalší úspešný člen tvorivého tímu, Tomáš Klobušník.
Verme, že 23. ročník má opäť dobre našliapnuté, aby sme spoločne zdolali stanovené méty!
Eliška Fričovská