Aj bez zmyslu to má zmysel

Tak znie slogan, ktorý bude komunikovať 23. ročník Bielej pastelky. Kreatívu opäť pripravuje osvedčený tím košickej agentúry PROMISEO, so zbierkou aj naďalej ostávajú spojení ambasádori Adela Vinczeová, Fero Joke a Robo Roth. V zaujímavých úlohách sa v spote predstavia i mladí nevidiaci a slabozrakí. 

 

„Nosným prvkom kreatívy kampane je práve slovo „zmysel“, ktorý v sebe skrýva „dvojzmysel“. Na jednej strane zrak ako jeden zo základných zmyslov človeka, na strane druhej zmysel ako podstatný myšlienkový obsah, tzn. zmysel života, teda radosť z neho samého. Keď sme tieto dve myšlienky navzájom prepojili, vznikol pútavý slogan: Aj bez zmyslu to má zmysel,“ vysvetľuje pôvod ústrednej myšlienky kampane Tomáš Klobušník, ideamaker a grafický dizajnér z agentúry Promiseo a pokračuje „radi by sme pomocou tejto kampane preskúmali fenomén zmyslovej kompenzácie. Ide o hypotézu, že človek po strate jedného zo zmyslov nadobudne schopnosť vnímať ďalšími zmyslami intenzívnejšie. Či je to fakt, alebo mýtus, sa budeme snažiť overiť v praxi, kde budeme s nevidiacimi a slabozrakými skúšať rôzne experimenty zamerané na sluch, chuť, hmat a čuch.“

 

Na fotografii je mladá dlhovlasá žena v bielych šatách. V rukách drží kytičku z levandule, ktorú ovoniava. Za ňou vidieť náznak levanduľového poľa. Nad ženou je text Cítim, že to má zmysel. V ľavom dolnom rohu je umiestnené logo Bielej pastelky, v pravom logo ÚNSS.
Jeden z motívov, aké sa objavia na sociálnych sieťach. Zdroj: Promiseo

 

Pestrá a rôznorodá komunikačná kampaň

Na informovanie verejnosti rok čo rok využívame všetky dostupné on-line platformy, lokálne i celoštátne médiá, rôzne reklamné plochy či billboardy. Samozrejme, aj tohto roku sa oprieme o pomoc našich ambasádorov a zaujímavých influencerov, ktorí budú šíriť posolstvo zbierky prostredníctvom svojich profilov na Facebooku či Instagrame. Video spot nebude vysielaný len v rámci televízie, ale aj na sociálnych sieťach, dokonca bude mať viacero verzií. Celá kampaň vyvrcholí 20. septembra 2024, teda v hlavný zbierkový deň.

„Na komunikáciu premiérovo využijeme aj sociálnu sieť Snapchat, ktorá sa medzi mladými zbierkáčmi teší veľkej popularite. Je to ďalší kanál, prostredníctvom ktorého môžeme šíriť osvetu o problematike života so zrakovým postihnutím,“ vysvetľuje Tomáš Klobušník.

Ako sa agentúre podarilo pretaviť myšlienku do konkrétneho výsledku, sa budete môcť presvedčiť už čoskoro. V utorok 7. mája sa vyrába pastelkový spot a potom už pôjde všetko veľmi rýchlo. Príprava tlačovín, balenie materiálu, odosielanie kuriérskou službou, množstvo telefonovania, plánovania…, aby všetko dobre dopadlo. Nenechajte nás v tom samých a pridajte sa k nám aj Vy! Pomôcť môžete rôznymi spôsobmi – s balením materiálu, skladaním pokladničiek, kontaktovaním škôl, alebo priamo zbierkovaním v uliciach. Pretože pri výsledku platí priama úmera – čím viac nás bude, tým vyššiu čiastku vyzbierame.

 

Aký bol výnos 22. ročníka Bielej pastelky?

Napriek tomu, že my už naplno žijeme prípravami aktuálneho pastelkového ročníka, sme vám dlžní definitívnu čiastku toho predošlého. Nuž, tie najodvážnejšie plány dosiahnuť výnos 300 000 € sa, žiaľ, naplniť nepodarilo, ale, čo je pozitívne, k tristovke sme sa výrazne posunuli. Už 22. ročník Bielej pastelky uzatvárame s výsledkom 286 032,90 €. To znamená, že do prenosných pokladničiek sme vyzbierali 243 981,82 € a do stacionárnych 16 022,68 €. Prostredníctvom darcovských SMS sme získali 6 956 € a príspevkami zaslanými priamo na účet 19 072,40 €.

„Som veľmi rád, že povedomie o zbierke rastie, čo sa iste odrazilo aj v jej výsledku. No ten by sme nedosiahli, keby darcovia nemali ako alebo komu prispieť, a preto ešte raz veľmi pekne ďakujeme všetkým, ktorí sa na realizácii zbierky akokoľvek podieľali. Vážim si každú pomocnú ruku, teší ma, že sa zapájate, aj keď je to niekedy náročné. Ten krásny výsledok je aj vaším výsledkom a čo je najdôležitejšie, vaše úsilie prispeje k zlepšeniu života nejednému človeku so zrakovým postihnutím,“ povedal predseda ÚNSS Ján Podolinský.

 

Eliška Fričovská

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *