V marci sa uzatvárajú nielen daňové priznania, ale konečne sa dozvieme aj výslednú čiastku celého ročníka VZ Biela pastelka. Dvadsiaty prvý priniesol vo finiši príjemné prekvapenie. A nie jedno. Takmer štyri tisícky zapojených dobrovoľníkov, približne tisícka škôl, tristo miest a obcí, ale aj viac ako desať miliónov vzhliadnutí našich videí na sociálnej sieti TikTok sľubovalo dobrý výsledok. Ekonomické oddelenie to potvrdilo, vyčíslilo a prinieslo výbornú správu! Celkovo sa vyzbieralo 258 334,26 €, čo je oproti predošlému ročníku nárast takmer o 24 000 €.
Tešíme sa, že naša zbierka každoročne narastá a veríme, že na budúci rok sa ešte väčšmi priblížime k hranici 300-tisíc. Alebo ju prekročíme? Nuž, je to prianie Oddelenia pre vzťahy s verejnosťou a fundraising, ale nepredbiehajme.
Vráťme sa ešte k niektorým dôležitým číslam. V prenosných pokladničkách sa vyzbieralo 199 629,50 € a v stacionárnych 25 951,85 €. Online darmi sme získali 13 710,91 € a SMS darcovia nám venovali 19 042 €.
„Som rada, že 21. ročník uzatvárame s takým úžasným výsledkom. Ešte raz by som chcela vyjadriť veľkú vďaku kolegom, členom základných organizácií, pedagógom i žiakom a študentom. Bez ich zanietenia by zbierka nemohla fungovať. A, samozrejme, veľké ďakujeme patrí aj všetkým darcom a darkyniam, ktorí na nás napriek náročnej dobe nezabudli. Veľmi si to vážime,“ povedala riaditeľka ÚNSS Tatiana Winterová.
Dobrých správ nie je nikdy dosť
Tu by informácie o 21. ročníku Bielej pastelky mohli skončiť, ale my máme ešte jedno prekvapenie. Pastelková kampaň oslovila aj odborníkov súťaže PROKOP, do ktorej sú nominované najlepšie PR projekty na Slovensku. Vďaka našej agentúre sme získali 1. miesto v kategórii NONPROFIT PR, čiže reklamné kampane pripravované pre neziskový sektor. Iste si spomínate, že témou minuloročnej kampane bola láska na prvý pohľad. Kreatívci sa zamýšľali, ako ju môžu vidieť ľudia so zrakovým postihnutím. Ako vnímajú ten prvý, najdôležitejší pohľad a zážitok? Predsa prvým dotykom, počutím či nádychom. Vizuálne v kampani využili modrú farbu našej organizácie v spojení s purpurovou, teda farbou lásky. Ústredným symbolom sa stalo oko, v ktorom sa odohrávajú tie najdôležitejšie momenty – prvý pohľad na svoju lásku, prvý pohľad na dieťatko, prvý pohľad na dcéru v bielom… Výnimočné chvíle, o ktoré nie sú vďaka Bielej pastelke ukrátení ani nevidiaci a slabozrakí. Aj keď sa musia pozrieť trochu inak.
„Ľudí kampaň zaujala natoľko, že sme mali historicky najvyššie interakcie s príspevkami. To znamená, že keď sme sa ich na sociálnych sieťach opýtali, či sa niekedy zamilovali na prvé počutie či nádych, s komentármi sa roztrhlo vrece. Aj to nám ukázalo, že sa s kampaňou stotožnili natoľko, že aj v ťažkej dobe, ktorú aktuálne žijeme, sú stále empatickí a majú chuť pomáhať. A to nás teší najviac,“ reagovala povedala kreatívna riaditeľka agentúry Promiseo Andrea Liszkai. „Druhá veľká radosť prišla na odovzdávaní cien Prokop, keď sme získali 1. miesto za najlepšiu NONPROFIT PR kampaň. Teší ma to o to viac, že do realizácie dal celý tím obrovský kus srdca a nám sa z roka na rok darí posúvať komunikáciu zbierky Biela pastelka. Oceňujú to nielen darcovia, ktorých je každým rokom viac a viac, ale aj odborníci na rôznych súťažiach.“
Kolotoč Biela pastelka 2023 už začíname naplno roztáčať. Aké novinky chystáme, vám prezradíme v nasledujúcom čísle.
Eliška Fričovská