Telefón s Corvusom nájdete v Telekome aj v tomto roku

Možno si ešte spomeniete na to, ako sa v roku 2020 intenzívne písalo o výhodnej ponuke Telekomu. Paušál s takmer neobmedzenými možnosťami a k tomu telefón s aplikačným setom Corvus.Nešlo o žiadny krátkodobý projekt, ponuka Telekomu je stále aktuálna. Pravda, s príjemnými obmenami. Od januára tohto roku je aplikačným setom Corvus vybavený nový telefón. Samsung Xcover 4s bol nahradený mladším a výkonnejším smartfónom Samsung Galaxy A23 5G. Zo špecifikácie telefónu spomenieme 5000mAh batériu s rýchlym nabíjaním, štvoritý fotoaparát s 50 MP vysokým rozlíšením a procesor Snapdragon. Poteší tiež podpora 5G siete, snímač odtlačkov prsta a podpora pamäťovej karty microSD do veľkosti 1TB. Vmestíte do neho aj dve SIM karty, navigácia vás privedie do obchodu a tam s ním rovno môžete aj zaplatiť. 

 

A čo ceny?

Telefón s Corvusom nemusíte mať len so zvýhodneným paušálom pre nevidiacich. Ak sa ale preň rozhodnete, za telefón hneď na začiatku zaplatíte 1 €, a potom s každou ďalšou faktúrou 4 €. To je pri výške súčasných doplatkov za telefóny pre nevidiacich naozaj výborná ponuka. Dokonca aj telefóny s oveľa horšími parametrami sú dnes často ponúkané i s oveľa vyššími mesačnými doplatkami. Pritom v uvedenej cene nie je zahrnuté len samotné zariadenie, ale aj cena predinštalovaného aplikačného setu Corvus s plnou funkcionalitou bez obmedzení a s licenciou viazanou na váš telefón. Samotný mesačný program T Nekonečno 33 vychádza so zvýhodnením pre nevidiacich na 12 € mesačne, takže každý mesiac ušetríte 21 € oproti cene, ktorú zaň platia zákazníci Telekomu bez postihnutia. Pritom tento paušál ponúka podmienky skutočne ideálne. Neobmedzené volania a SMS v rámci Slovenska aj Európskej únie. K tomu 16 GB plnou rýchlosťou. Ak dáta prečerpáte, surfovať môžete donekonečna pomalšou rýchlosťou 1 Mbps. Toto všetko tak vo výsledku môžete mať za 16 € mesačne. Dôležité je ešte dodať, že viazanosť programu je na 2 roky.

 

Vybavil som si paušál pred dvoma rokmi, môžem na túto ponuku zabudnúť?

Vôbec nie. Ak vám končí viazanosť, stačí ju len predĺžiť. Dôležité je, aby ste tak urobili priamo na predajni Telekomu. Môže sa totiž stať, že vás už skôr telefonicky osloví agent a bude vám ponúkať iné možnosti. Tieto zdvorilo odmietnite a radšej si viazanosť predĺžte priamo v Telekome. Najjednoduchšie zistíte dátum konca viazanosti v mobilnej aplikácii Telekom. Poklepte na vaše meno, resp. na položku označenú ako T nekonečno 33. Následne na tlačidlo Informácie o vašom programe. Dátum ukončenia viazanosti je zobrazený hneď za názvom programu. Dátum konca viazanosti si môžete overiť aj telefonicky na čísle 0800 123 456. Upozorňujeme, že zľavu z mesačného paušálu T Nekonečno 33 vo výške 21 €, poskytuje Telekom len po dobu viazanosti. Po jej skončení sa automaticky cena za paušál preklopí na štandardnú, teda na 33 € za mesiac. Aj pre to je dobré si včas zmluvnú viazanosť a s ňou spätú zľavu pre nevidiacich obnoviť.

 

Čo na vybavenie potrebujem?

Na to, aby ste mohli paušál určený pre nevidiacich využívať, je potrebné sa na pobočke Telekomu preukázať preukazom ZŤP s červeným pruhom (so sprievodcom), na ktorom je poznamenané že ste nevidiaci (resp. anglicky „blind“). V prípade, že na preukaze nemáte túto poznámku vyznačenú, odporúčame predložiť posudok príslušného úradu práce, z ktorého vyplýva, že ste uznaný za osobu s ťažkým zrakovým postihnutím. Takéto overenie nie je možné urobiť telefonicky.

 

V Telekome mi povedali, že takýto program a telefón nemajú…

Telekom ponúka telefóny so špeciálnym softvérom pre nevidiacich už viac ako 10 rokov. Občas sa ale stáva, že vám na predajni Telekomu poskytnú nesprávnu informáciu. Napríklad vás môžu informovať, že telefóny pre nevidiacich aktuálne nie sú dostupné, prípadne ich nevidia v systéme a pod. Dokonca poznáme viacero nevidiacich, ktorí na základe tejto informácie podpísali zmluvu o poskytovaní paušálu T Nekonečno 33 s viazanosťou, no bez telefónu a až následne sa dozvedeli, že im na predajni podali nesprávnu informáciu o nedostupnosti telefónov. Keďže zmluva už bola podpísaná, následne bol väčší problém telefón s Corvusom k paušálu doplniť. Spoločnosť Telekom vynakladá úsilie, aby sa takéto situácie nestávali a nevidiaci boli jeho spokojnými zákazníkmi. Problém zrejme tkvie vo vysokej fluktuácii zamestnancov najmä partnerských firiem, ktoré pod značkou T-centier pomáhajú Telekomu so zabezpečovaním predaja jeho produktov a služieb. Noví zamestnanci sa nie vždy dostatočne oboznámia s postupmi, ktoré majú dodržiavať pri skupinách klientov so špecifickými potrebami, akými sú aj nevidiaci. Preto v prípade, ak sa vám niečo také stane a personál predajne si aj napriek vášmu naliehaniu nebude ochotný dostupnosť telefónov overiť priamo na centrále Telekomu, môžete priamo z predajne kontaktovať telefonickú podporu Corvusu, a to na tel. č. 0915 732 123, kde sa vám budeme snažiť podať pomocnú ruku a problém vyriešiť.

 

Pár slov o Corvuse

O aplikačnom sete Corvus sa toho už povedalo a popísalo dosť, ale ak ste doteraz nepotrebovali nový smartfón, bude vás zaujímať, čo Corvus ponúka. Predovšetkým pohodlné ovládanie pomocou švihania do strán a poklepania. Corvus už v sebe obsahuje funkcie na telefonovanie a SMS, e-maily či písanie poznámok. Na cesty sa hodí CP, navigátor a rozpoznávanie bankoviek, v domácnosti zas prístup do rôznych Slovenských aj zahraničných knižníc. Ak používate Messenger, Whatsapp či spravodajské aplikácie, Corvus ich spoľahlivo ozvučí. V poslednej verzii bola pridaná možnosť hlasových a video hovorov medzi používateľmi v sieti Môj Corvus a tiež možnosť vzdialenej podpory. Už čoskoro sa môžete tešiť aj na nový modul, ktorý dokáže rozpoznávať informácie z pokladničných blokov. Viac o Corvuse sa môžete dozvedieť na hovoriacemobily.sk. Okrem návodov a článkov tam nájdete aj zvukové prezentácie jednotlivých funkcií.

 

Ondrej Rosík, Touch&Speech n.o.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *