Odteraz sa nám bude z Bratislavy lepšie lietať

Pracovníci bratislavského letiska prešli školením o asistencii pre osoby so zdravotným postihnutím. Venovali sa hlavne zrakovým, sluchovým, telesným a mentálnym postihnutiam. 

 

Letisko poverilo školením Národnú radu občanov so zdravotným postihnutím v SR (NROZP). Tá pre pracovníkov zrealizovala dvojdňové školenie šité na mieru jednotlivým oddeleniam letiska.

 

Aké sú vaše práva

V roku 2006 vstúpilo do platnosti nariadenie ES 1107/2006. Jeho cieľom je pomôcť prevádzkovateľom letísk a leteckým prepravcom pripraviť svojich zamestnancov na poskytovanie asistenčných služieb osobám so zdravotným postihnutím. Po prijatí nariadenia v roku 2006 boli zaškolení zamestnanci slovenských letísk. Súčasné školenie bolo zamerané na aktualizáciu ich vedomostí. Vašou povinnosťou je oznámiť, že máte záujem o asistenčné služby aspoň 48 hodín pred letom. Letisko urobí všetko preto, aby ste sa na svoj rezervovaný let dostali. Najspoľahlivejšie je uviesť informáciu o tom, že máte záujem o asistenciu pri kúpe letenky.

 

Skupina ľudí v miestnosti s klapkami na očiach.
Účastníci si vyskúšali s klapkami na očiach aj zopár jednoduchých aktivít

 

Učitelia a ich žiaci

NROZP sa zamerala na sluchové, zrakové, telesné a mentálne postihnutia. Lektorov tvorili zástupcovia organizácií združujúcich ľudí s jednotlivými druhmi postihnutia. Zamestnanci sa zoznámili aj s vodiacimi signálnymi  a asistenčnými psami. Pracovníci letiska si mohli v praxi vyskúšať asistenciu a pýtať sa na otázky, ktoré ich v súvislosti s ich prácou zaujímali. Školenie absolvovali pracovníci detekčnej kontroly, tí, ktorí vystavujú palubné lístky, zamestnanci reklamačného oddelenia, aj pracovníci, ktorí cestujúcim pomáhajú pri bránach.

 

Muž s klapkami na očiach a vodiacim psom kráčajúci po letiskovej hale.
Budúci asistent si skúša chôdzu s vodiacim psom

 

Ako prispela únia?

„Ľuďom z letiska sme najskôr vysvetlili základy, povedali sme im, ako kto vidí a aké z toho vyplývajú obmedzenia. V ďalšej časti sme si povedali o tom, ako správne asistovať nevidiacim alebo slabozrakým tak, aby bola prítomnosť asistenta čo najúčelnejšia a zároveň najpríjemnejšia. V poslednej časti školenia si pracovníci letiska vyskúšali niektoré činnosti s klapkami alebo simulačnými okuliarmi na očiach. Ďalší im pri tom poskytli asistenciu,“ vysvetlila lektorka Tímea Hóková.

 

(red.)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *