Prázdninový čas preletí tak rýchlo, že sa nestihneme ani otočiť a už sa budíme do pastelkového rána. Odrazu je to tu. Uvidíme, ako sa zúročí všetko, čo sme pripravili, ako zareagujú darcovia v uliciach, ako naplnia sociálne siete svoju úlohu, koľko ľudí ťukne do mobilu a pošle nám svoj SMS pozdrav…
Napriek mnohým podporným aktivitám je pre nás zbierka v uliciach najdôležitejšia. Na tom, aby na našich darcov pozitívne zareagovalo čo najviac ľudí, usilovne pracovala agentúra Promiseo. Myšlienka kampane zameranej na „prvý pohľad“, ktorý sa nám nezmazateľne zapíše do srdca, či už ho zachytíme zrakom, sluchom alebo nádychom, sa zapáčila aj tvorcom webovej stránky Ads of the World, teda Reklamy sveta. Do jej obsahu vyberajú tie najoriginálnejšie reklamné kampane. Paradoxne sa tak svet dozvedel o našej kampani skôr ako domáce publikum. Napriek tomu je to celkom sľubný začiatok dvadsiateho prvého ročníka zbierky.
„Veľmi by som si priala, aby nám žiaci a študenti nedali košom a aktívne sa zapojili do zbierky v čo najväčšom počte. Pomôcť by im v tomto smere mohla aj motivačná súťaž. Dobrovoľníci majú možnosť zabojovať o atraktívne vecné ceny. Môžu získať tablet či slúchadlá od spoločnosti ATOS, alebo balík zaujímavých kníh z vydavateľstva IKAR,“ prezrádza manažérka pre fundraising ÚNSS Michaela Holíková.
Opäť ale nezabudneme ani na členov našich základných organizácií. Tento rok sme sa rozhodli odmeniť najlepšiu zo všetkých ZO. Tá, ktorá celkovo dosiahne najvyšší výnos, získa odmenu 200 eur. Dôvod ťažkať si však nebude mať ani najlepší zbierkový tím. Tomu najúspešnejšiemu, čiže tomu, v ktorého pokladničke sa po onom piatku objaví najvyššia cifra v rámci kraja, pripadne odmena 100 eur.
„Keďže sa vlani našim členom darčekový poukaz páčil, rozhodli sme sa im ho dopriať aj tento rok. Najlepší vyžrebovaný tím určite s veľkou radosťou privíta pobyt v štvorhviezdičkovom Hoteli Apollo v Bratislave,“ pokračuje vo vyratúvaní prekvapení Michaela Holíková.
Nevynechávame ani virtuálny svet
Biela pastelka sa, pravdaže, zaskvie aj on-line – od 1. do 30. septembra bude k dispozícii na webovej stránke siete lekární Dr. Max.
„Klientom ponúkneme možnosť pridať k svojmu nákupu virtuálnu pastelku. Pokiaľ sa rozhodnú nenakupovať, upriamime ich pozornosť na podporu verejnej zbierky prostredníctvom www.bielapastelka.sk,“ hovorí Peter Sedláček, PR manažér lekární Dr. Max.
Biela pastelka pod majestátnymi štítmi Tatier
S dobrovoľníkmi Bielej pastelky sa verejnosť bude môcť stretnúť aj na koľajniciach. Naše tímy sa totiž počas hlavného zbierkového dňa budú nachádzať aj vo vlakoch tatranských elektrických železníc premávajúcich na linke Poprad-Tatry-Starý Smokovec-Štrbské Pleso a Starý Smokovec-Tatranská Lomnica. Po celý september budú darcom k dispozícii stacionárne pokladničky vo všetkých predajniach firmy BEPON.
Sprievodné podujatia
Po dvojročnej prestávke budú pre záujemcov pripravené aj pastelkové eventy. „Hlavný stan“ Bielej pastelky v Košickom kraji bude už tradične na Hlavnej ulici pri súsoší Immaculata a v rámci celodenného programu získajú návštevníci metropole Východu množstvo informácií o živote so zrakovým postihnutím (ZP). V Bratislave sa program v štýle talk show odohrá v obchodnom centre Eurovea. Verejnosť si bude môcť pozrieť práce výtvarnej skupiny Svetlo, nazrieť do zákulisia OZ Psi na život, ktoré pre nevidiacich vychováva a cvičí vodiacich štvornohých parťákov, spozná tajomstvá šiestich bodov, pravidlá chôdze s bielou palicou a pomôcky, uľahčujúce život ľuďom so ZP. Pozvánku do programu zaslalo KS Bratislava aj Divadlu Zrakáč, takže sa rozhodne je na čo tešiť. Podrobnejšie informácie o pastelkových podujatiach a programe nájdete na sociálnych sieťach i webových stránkach www.bielapastelka.sk a www.okamih.eu.
Na záver už len pripomíname, že hlavným zbierkovým dňom je piatok 23. september. Ďakujeme všetkým dobrovoľníkom, ktorí akokoľvek prispejú k realizácii 21. ročníka. V nasledujúcom čísle poodhalíme, aký bol. Dovtedy si držme päste!
Eliška Fričovská