Biela pastelka prinesie svetlo

Loď Biela pastelka definitívne opustila prístav a vyrazila na zbierkovú plavbu 2022. Tie najzásadnejšie méty svojej cesty začína dosahovať a pokračuje ďalej. Verme, že úspešne k svojmu cieľu.

 

Máme za sebou nakrúcanie spotu a pracovníci agentúry Promiseo plné ruky práce v strižni, aby všetko vyšlo podľa plánu.

„Nakrúcanie sme si veľmi užili nielen my, ale aj naši skvelí ambasádori. Nevieme sa už dočkať, ako budeme materiál dávať dokopy ako skladačku. Dúfam, že skvelú,“ povedala kreatívna riaditeľka agentúry Promiseo Andrea Liszkai bezprostredne po nakrúcaní. Ústrednou myšlienkou spotu je prvý pohľad a jeho dôležitosť pri mnohých významných momentoch nášho života. „Ide napríklad o prvý pohľad ženícha na nevestu, dieťa, ktoré vchádza do školy a máva rodičom, západ slnka po náročnej turistike. Prvý pohľad, ktorý je neopakovateľný a z týchto okamihov robí nezabudnuteľné momenty,“ dopĺňa Andrea Liszkai.

My veríme, že neopakovateľným bude aj nasledujúci ročník Bielej pastelky. O to sa postarajú i naši skvelí členovia Vanesa Richterová a Jakub Zámožík, ktorí sa rozhodli Pastelke pomôcť na sociálnych sieťach. V rámci kampane porozprávali Róbertovi Potomovi z agentúry Promiseo o každodennosti so zrakovým postihnutím.

„Odpovede Vanesky i Jakuba boli skvelé, otvorené a úprimné. Vieme, že nielen mladú generáciu stále zaujíma, ako sa žije ľuďom so zrakovým postihnutím, čo im pomáha, aj čo ich trápi. V rámci krátkych videí o tom porozprávajú na našich sociálnych sieťach,“ hovorí Róbert Potoma, špecialista na sociálne siete.

 

Rozširujeme virtuálne príležitosti

Online priestor chceme „ovládnuť“ nielen pomocou agentúry Promiseo, ale i v rámci spoluprác s našimi partnermi.

„Aktuálne máme za sebou rokovania s firmami BEPON a CCC, s ktorými hľadáme varianty nákupu virtuálnej Bielej pastelky alebo zaokrúhľovania kúpnej ceny tovarov, tak nám držte palce, aby sme to dotiahli do úspešného konca,“ vysvetľuje fundraiserka ÚNSS Michaela Holíková.

Sme veľmi radi, že aj tohto roku nás podporil Lions Club International, ktorý nám opäť pomohol s dofinancovaním drevených pasteliek – pre dobrovoľníkov sme získali 120 000 kusov. Dúfame, že sa nám úspešne podarí nadviazať spoluprácu aj so Železničnou spoločnosťou Slovensko, ktorá by nám mala umožniť zbierkovať na tratiach elektrických vlakov v Tatrách. Rokujeme aj o možnosti využiť reklamné kapacity digitálnych obrazoviek.

„K našej práci, žiaľ, patrí aj občasný neúspech. Poisťovňa Kooperativa nám prisľúbila dofinancovanie tričiek pre dobrovoľníkov, ale po počiatočnej radosti prišiel nečakaný smútok, nakoľko ochotnú snahu slovenského tímu stoplo ústredie v Rakúsku. To však neznamená, že sa nebudeme snažiť ďalej, práve naopak,“ konštatuje Michaela Holíková.

 

Naši ambasádori Fero Joke, Adela Vinczeová a Robo Roth s tvorivým tímom na scéne.
Naši ambasádori s tvorivým tímom na scéne

 

Šírime dobré správy

V rámci fotografickej súťaže Cesta svetla sme v uplynulom ročníku urobili niekoľko zásadných zmien. Obmenila sa porota, zmenili sa súťažné kategórie a namiesto papierového kalendára, v ktorom sa uverejňovali tie najzaujímavejšie snímky, sme sa rozhodli pre ďalšiu zmenu a zvolili pohľadnice.

„Otázkou však ostalo, ako ich dostať k adresátom,“ hovorí riaditeľka ÚNSS Tatiana Winterová. „A potom sme na to prišli – čo tak využiť vzájomnú spoluprácu Bielej pastelky so školami? Takže tohto roku im k zbierkovým materiálom pribudnú i pohľadnice.

Súčasťou materiálov, ktoré od nás školy dostávajú, bude aj vysvetlenie myšlienky projektu. Pohľadnice môžu žiaci vypisovať napríklad v rámci vyučovania slovenského jazyka či etickej výchovy. Veríme, že sa k nám školy pridajú a myšlienka poslať svetlo ich osloví.

 

Eliška Fričovská

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *